Piiiitkästä aikaa päästiin hakuileen. Järjestämämme kokeen yhteydessä reenattiin omia koiria, teemalla 'ruumis' (mullahan oli vissiin kolmen viikon ajan hiuksia ja kynsiä tekeytymässä kylppärin peilikaapissaViaton). Ennen reeniä oltiin lisäksi Ronjan kanssa kokelaitten mukana luoksepäästävyydessä ylimääräisenä koirakkona: meni hyvin.

Muut otti koirillaan lähinnä vain reagointiharjoituksen: halusivat nähdä miten koira reagoi ruumiin hajuun. Mä ajattelin ottaa oikein kunnolla reeniä siihen mukaan ja vaatia koiralta ilmaisun (tarkoitushan kuitenkin olis, että se sen ilmaisisi, ja sen reaktion näen joka tapauksessa).

Tätä ilmaisua helpottaakseni otin pohjalle muutaman esineen. Kaikki isoja, sillä tähän astihan me ollaan otettu esine-etsintää PK-tyylisesti, eli koira on tuonut löytämänsä esineet mulle -> isoa esinettä se ei välttämättä lähde niin helposti raapottaan mulle. Molempien esineitten (ensimmäisenä mun takki, toisena reppu) päällä oli pala lammasta, alla purkillinen lisää makupaloja.

Siis loppujen lopuksi tämä oli yhtä suurta kokeilua koko reeni... Ei olla otettu hakureenien yhteydessä koskaan esineitä, eikä kropan haju ole tuttu koiralle. Melko katastrofinkaikuisin tunnelmin lähdin liikkeelle... Mutta hyvähän siitä tuli. Hymy Kahdella esineellä ilmaisu tuli hieman väkisin vääntäen, makupalapurkki oli mulla kädessä. Toisella esineellä koira ei menny ilmasulle suoraviivaisesti, ja meinas vielä painaa siitä ohikin. Mutta viimeinen, kroppa, meni kun elokuvissa: haistoi hajupurkkia, otti namin vierestä (ja haistoi vielä uudestaan hajupurkkia) ja tuli kauniisti suoraan mun luokse ilmasulle (eikä mulla ollu edes namia kädessä). Näyttö kauniisti suoraan esineelle, odotti siellä rauhallisesti mun rymyämistä.

Vallan mainio reeni siis! Ollaan oikein tyytyväisiä molemmat (minä onnistuneeseen suoritukseen, Ronja siihen, että yleensäkin pääsi lopulta tekemään jotain!). Nauru